Hi Plc-eksperts.

Univers2

Member
Join Date
Aug 2010
Location
Oslo
Posts
10
Help.


I need to monitor my prosessautomation building. i am using know safety PLC " simatic s7 300 314-5AE3-0AB0" that i connected to all the monitor devices that i need to look after because we are using chemical cumbustible thinks, that needs a be careful of it.
i connected my safety plc to emergency stop panel, air valv, horn,alarm, and some other valvs.
i need to change my safety plc to "safety monitor" know but my problem is i don't which safety monitor type that compasses my need? the safety monitor i need should be one that have 10 outputs because the one i am using know "or the outputs that i am using know is 8outputs but he also other outputs that i don't use because of my need.

i hope there is a lot of experts here that can help me to finde the right safety monitro.
thanks for all ya'll
 
Hei igjen

jeg har sikkerhetsPLS nå som er slik simatic "s7 300 314-5AE3-0AB0" men byttes den til Sikkerhetsmonitor fordi sikkertmonitor er bedre når du skal ha overvåke et prosess-automasjon anlegg.

men problemet er jeg vett ikke hva slags sikkerhetsmonitor jeg må bestille ?.
jeg skal overvåke 4viktig komponenter på anlegget og det , HovedPLS'EN, Nødtstopp'en, horn, alarm, og luftventil. jeg vil hvis en av de jeg nevnt opp over er ute i drift, sikkerhetsmonitoren får signal fra hovedplse'n og deretter den må reagere for å operatøren kan skjønne at det er feil på anlegget og samtidig vett hvor feilen kommer fra.
kan du hjelp ? dette er en del av hovedoppgave mitt "becholaroppgava".

takker for din hjelp.
 
from what i understand you're only want to monitor 4 inputs on a display?
If this is the case you only need a simple HMI to display the values.
 
Hei

den sikkerhetspls'en jeg har nå har 8 utganger eller de som ble brukt er 8 utganger og komponentene jeg skal overvåke er 6 innganger. hovedpls, nødtstopp, luftventil, eksos, og en ventil til som jeg ikke husker.

jeg har nå sikkerhetspls,men jeg vil bytte sikkerhetspls'en til sikkerhetsmonitor. den skal koples til hovedpls'en min samme som sikkerhetspls'en jeg har og deretter til HMI.
 

Similar Topics

I have a machine which is undergoing upgradation. As part of the process two SEW drives are being replaced., existing Gen B with new Gen C. The...
Replies
1
Views
63
I was loading a program onto an XE1e2 PLC and it got stuck on these two windows and won't progress. It won't let me connect from the PC to reload...
Replies
0
Views
51
I'm a beginner in the automation field and I've set up an automation system connecting several devices (datalogger, radio, etc.) via Modbus RS485...
Replies
5
Views
174
I have a file which I'm hoping is for a Mitsubishi A172SHCPUN processor but I can't see how to open it in GX Developer V8.102G The file is a zip...
Replies
4
Views
171
Hi everyone, i have a compact logic 1769-L18 PLC and I'm using FTalk View ME for the display. I wanted to do some visualization on Grafana. At...
Replies
1
Views
75
Back
Top Bottom