You are not registered yet. Please click here to register!

plc storereviewsdownloads
This board is for PLC Related Q&A ONLY. Please DON'T use it for advertising, etc.

Try our online PLC Simulator- FREE.  Click here now to try it.

New Here? Please read this important info!!!

Go Back   PLCS.net - Interactive Q & A > PLCS.net - Interactive Q & A > LIVE PLC Questions And Answers

Reply

Thread Tools Display Modes
Old December 31st, 2020, 10:55 PM   #1
Monaci
Member
Australia

Monaci is offline

Risanare il pc dopo un attacco virus o malware

Salve ragazzi... questa volta non so proprio da dove iniziare... ho bisogno di un immensa mano.

volevo sapere cosa si deve fare per risanare il pc e di conseguenza il sistema operativo dopo un attacco virus o malware, anche perch, mi capitato di avere dei danni, o non si apre pi il lettore cd col doppio click, icone sparite, file exe che non funzionano.

No che io abbia dei virus ora ma sono curioso di sapere che cosa devo fare per risanare completamente il mio pc in questi casi e di sentire la vostra opinione.

GRAZIE
  Reply With Quote
Old December 31st, 2020, 11:41 PM   #2
boneless
Lifetime Supporting Member + Moderator
United States

boneless is offline

Hello Monaci,

First of all, the language for this forum is English.

But I think you may have stumbled on the wrong forum for your problem. We deal with PLC's mostly, not malware and virus resolution.
  Reply With Quote
Old January 1st, 2021, 02:33 PM   #3
James Mcquade
Member
United States

James Mcquade is offline

1. get the pc off the network if it's on one.
2. if it is on a network, notify the IT department IMMEDIATELY ! they need to shut down all backup servers and begin their disaster recovery plan.
3. if it is on a network, give the pc to the IT department and let them deal with the issue, you will most likely not have the admin priviledges required to deal with it.
4. if this is your stand alone pc, AND no other pc is on your network, get to the internet and goto malwarebytes.com and run their scan tool. if the files are encrypted, trash the hard drive and any other media (they may have the virus also).
if other home pc's are on the network, they are also suspect to the virus.

this has been my procedure for the last 5 years.
james
  Reply With Quote
Old January 2nd, 2021, 02:23 PM   #4
nhatsen
Member
Venezuela

nhatsen is offline

Quote:
Originally Posted by Monaci View Post
Salve ragazzi... questa volta non so proprio da dove iniziare... ho bisogno di un immensa mano.

volevo sapere cosa si deve fare per risanare il pc e di conseguenza il sistema operativo dopo un attacco virus o malware, anche perch, mi capitato di avere dei danni, o non si apre pi il lettore cd col doppio click, icone sparite, file exe che non funzionano.

No che io abbia dei virus ora ma sono curioso di sapere che cosa devo fare per risanare completamente il mio pc in questi casi e di sentire la vostra opinione.

GRAZIE
Cos come ha scritto @boneless, la lingua ufficiale qu l'inglese e la prima cosa da fare usare il Google Translate.

Ora ci sono posti pi adatti per chiedere consigli sulla risoluzioni dei problemi del PC. In ogni caso, penso che se non sai dove iniziare a riparare il tuo PC, meglio portarlo a qualcuno che abbia l'esperienza e il software per farlo.
Old January 13th, 2021, 10:14 PM   #5
Monaci
Member
Australia

Monaci is offline

Grazie per avermi risposto. Dopo tanto tempo, ho trovato questa soluzione su Google per questo problema e spero che possa aiutare altri. Su questo sito puoi trovare tutto.
  Reply With Quote
Reply
Jump to Live PLC Question and Answer Forum

Bookmarks

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules