etablissement d'une communication entre labview et les automates

Merlaud

Member
Join Date
Jun 2022
Location
Douala
Posts
3
Bonjour les experts

Svp les experts j'ai un serrieux probleme ; ce probleme consiste a établire une communication entre labview et chaque automates ci-dessous :
1-OMRON(CP1H; CQM1)
2-MUTSIBISHI
3-GE FANUC 90-30 ;
4-allen bradley ;
5-siemens( S7-200; S7-300)
la plus part de ces automates communique avec mon PC par une communication SERIE ( port com). le soucis ici est de savoir :
1-comment lire et ecrire les adresses des ces automates a travers labview qui est installer sur mon PC.
2- étant donne qu'il y'a pas de port ethernet sur ces automates mais serie ; y'a t'il un NI ( par exemple NI VISA ) pour une communication avec ces automates.

merci pour la comprehension
 

Similar Topics

Hi all, I am having a machine with old 802d sl siemens controller. I am trying to tune servo by Siemens starter software. Anyone experienced...
Replies
0
Views
77
Hi all, I have a powerflex 525 which I'll be using in VVC mode, and the manual says I should perform a rotate tune to use the drive in VVC mode...
Replies
7
Views
3,514
It is now an add on license option for $ 713 After a week of nobody @ Rockwell being able to tell me why my Auto tune was grayed out... I...
Replies
33
Views
11,141
Hey everyone, ran into a strange issue trying to autotune a motor using a PF525. For context, there's an enclosure with two 525s in it...
Replies
4
Views
4,685
I have a Allen Bradly Signal Conditioner card (931S-B1C6D-DC) hooked up to a strain gauge. The excitation voltage is 10V, the output is 4-20 ma...
Replies
8
Views
2,047
Back
Top Bottom