Módulo Motion FX5-40SSC-S

CapaceteJR

Member
Join Date
Mar 2024
Location
Rio De Janeiro
Posts
4
Bom dia,

Estou com uma máquina parada algum tempo, meu servo funciona em modo manual, porém não funciona em automático. Meu equipamento e controlado por um clo fx5uc mais um módulo motion fx5-40ssc-s. Funcionamento, eu tenho um encoder ligado no eixo do motor, no qual esse encoder é o mestre de movimentação do meu servo. Utilizo um encoder de 5vcc, ligado os sinais A e B, nos respectivos pinos 3-16 do meu FX5-40SSC-S, já foi colocado um encoder novo, e um novo módulo, porém meu sistema não apresenta erros e não roda em automático. Alguém já passou por isso, consegue me ajudar ?


Good morning,



I have had a machine stopped for some time, my servo works in manual mode, but it does not work in automatic mode. My equipment is controlled by a clo fx5uc plus a motion module fx5-40ssc-s. How it works, I have an encoder connected to the motor shaft, in which this encoder is the master of my servo movement. I use a 5vdc encoder, connected to signals A and B, on the respective pins 3-16 of my FX5-40SSC-S, a new encoder and a new module have already been installed, but my system has no errors and does not run automatically. . Has anyone been through this, can you help me?
 

Similar Topics

Hello Everybody Anybody knows where I can get this version of SoMachine? The new machine expert version won't open my project saying there is a...
Replies
0
Views
39
Can we use a Simotion D455 ethernet port x127 as a gate, to access S7-1500 plc Tia Portal program ? In the Simatic manager, we used Netpro to do...
Replies
2
Views
87
Hi currently my existing PLC using AB motor & driver to spin production, however customer want to another set, if this possible we use different...
Replies
1
Views
224
I have always controlled servos in Rockwell motion using position loop. I have an application where one process will push against a servo...
Replies
3
Views
274
Hello Experts, I'm wondering if this has been done before if possible to create an Emulate file that have motion control axis? I tried to...
Replies
0
Views
151
Back
Top Bottom